Skænderiet om Kattegattallene fortsætter (Trafikpolitik)
Ok, men de er så heller ikke ivrige efter at køre dem. Antallet af ca 17-årige med kørekort i USA er dykket voldsomt fra over 90% til nærmere 50%. Bilen er gået fra at være frihed/james dean/amerikanske drøm osv til mere noget gamle tykke mænd/bilkøer/ dyr forsikring osv. Det hænger også sammen med den renæssance bykerner gennemgår i meget af den vestlige verden også danmark. Det fordrer ikke bilkørsel.
Nu bor en stor del af befolkningen uden for storbyerne - endnu.
Den sejllads til odden kan næppe sammenlignes med den, der ville indføres, hvis storebælt pludselig ikke kunne bruges i en længere periode. Man ville sikkrt sejle over storebælt på 20 minutter og indsætte så mange færger, at der altid ville være en at køre ombord på, der sejlede få minutter senere. Som et s-tog. Det upraktiske ved færger er sådan set ikke overfarten men al det omkring det.
Der er intet tilbage af "alt det omkring det" i Halskov og Knudshoved.
--
Venligst
Michael Deichmann