Skænderiet om Kattegattallene fortsætter (Trafikpolitik)
Ok, men de er så heller ikke ivrige efter at køre dem. Antallet af ca 17-årige med kørekort i USA er dykket voldsomt fra over 90% til nærmere 50%. Bilen er gået fra at være frihed/james dean/amerikanske drøm osv til mere noget gamle tykke mænd/bilkøer/ dyr forsikring osv. Det hænger også sammen med den renæssance bykerner gennemgår i meget af den vestlige verden også danmark. Det fordrer ikke bilkørsel.
Nu bor en stor del af befolkningen uden for storbyerne - endnu.
ed.
Nej netop. Jeg taler jo netop ikke for en kattegatforbindelse eller en alt for hård proritering af timeplanen. Byudvikling omhandler i høj grad også de lidt mindre byer. I horsens er der fx et projekt med 8.000 boliger/arbejdspladser på en forladt industrigrund lige ved stationen. Det er bare et enkelt projekt i en enkelt by.
At komme meget hurtigt fra A til B kan et fly i princippet gøre lige så godt afhængig af konkrete omstændigheder som !ufthavnes beliggenhed osv. Men at bruge ti minutters forlænget rejsetid på at stoppe fem steder kan kun banen.