Af- og tilbagemeldinger af tog på billetsalgssteder
Springforbi station lå præcis midtvejs i blokafsnittet mellem Trepilelågen og Strandmøllebroen. I modsætning til de øvrige stationer er Springforbi ikke anført i din oversigt over blokposter, Svend, så der har altå ikke været placeret blokapparat på selve stationen, der alene har været dækket af de to mellemblokposter. Skivesignalet med de raslende kæder har altså indtil 1938/39 været betragtet som stationens hovedsignal, skulle jeg mene.
En lignende ordning kendes fra Nørrebro gl. station (åbnet 1886). Her etableredes der først delvist sporskifteaflåsnings- og signalbetjeningsanlæg fra 12.07.1893, før da var der ingen signalgivning på selve stationen, idet den var dækket af de to blokposter ved Lyngbygade henholdsvis Stefansgade.
--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.