Af- og tilbagemeldinger af tog på billetsalgssteder
Den første automatisk linjeblok København H - Østerport (3./4. spor) blev ibrugtaget ca. 15.04.1934. Den erstattedes 15.05.1955 af en ny blok København H > Østerport (3. spor) og 22.05.1955 Østerport > København H (4. spor). Fra 1955 kunne spor 3/4 (nær) etableres som særlig togfølgestation under blokuorden. Jeg mener, at der i min tid på stationen i 1980'erne fortsat residerede trafikuddannet personale på inspektionskontoret i dagtimerne, men om de bare har været der "tilfældigt", eller om turskiftet var beregnet på sikkerhedstjeneste, husker jeg ikke.
Sportavlen på fotoet ser da i øvrigt ældre ud end 1961, synes jeg.
--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.