Af- og tilbagemeldinger af tog på billetsalgssteder
Fra "Togreglement af 1920" §1
Hvis et billetsalgssted i nærmere bestemte tidsrum opfylder betingelserne (de fire vi har været inde på her i tråden tidligere), betragtes billetsalgsstedet i disse tidsrum som en station (togfølgestation).
Holdesteder - holdepladser, offentlige og private sidespor, grusgravsspor og billetsalgssteder - kan således have været forsynet med signaler, men var en del af den fri bane, så længe betingelserne for at være "egentlig station, holdeplads eller krynsningsstaion" ikke var opfyldte.
Et og andet kunne dog indikere, at et tog ikke måtte afgå før tilladelse forelå fra personalet på holdestedet (jfr tidligere om lysafgangssignaler på Springforbi) ... og så måske alligevel med undtagelser, for Vester Fælledvej var ikke forsynet med lysafgangssignaler og det har - også dengang - været noget uhensigtsmæssigt, hvis blokpasseren skulle begive sig ned på perronen for at give tilladelse til afgang for et standsende tog.
Jeg håber at der er flere, der kan bidrage med oplysninger til "sagen" .......