Af- og tilbagemeldinger af tog på billetsalgssteder : Ordrup
Jeg mener ikke, at hverken Hellerup, Charlottenlund eller Klampenborg havde daglyssignaler i en rum tid efter 1932, men udelukkende semaforer. Hvordan det automatiske bloksystem - som i øvrigt var et af de første herhjemme - så har interageret med semaforsignalerne, ved jeg ikke. Der etableredes automatisk linjeblok Klampenborg - Skodsborg 04.08.1930, så her må man have haft den samme problemstilling. Det kan selvfølgelig godt være, at man har udskiftet semaforerne med daglyssignalet allerede fra 1930 og 1932, jeg husker blot ikke fotos af sådanne. Kan andre besvare spørgsmålet?
--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.