Af- og tilbagemeldinger af tog på billetsalgssteder
... desuagtet var Ordrup togfølgestation på 1/2 hovedspor i perioden 15.05.1935-01.06.1957, og som togfølgestation var den naturligvis forsynet med hovedsignaler og ikke mellembloksignaler.
OK, tak, jeg var slet ikke klar over at Ordrup havde haft hovedsignaler. Hvor stod disse mere præcist, og findes der fotografier af dem?
I ekspedtionsmæssig henseende var Nørreport klassificeret som Station uden Sidespor (og uden stykgodsekspedition) fra 01.07.1918 og som B fra 13.05.1967.
Indebærer det at Nørreport (fjern formoder jeg) også har haft hovedsignaler? Samme spørgsmål som ovenfor.
Jeg har altid troet at et AM signal var et hovedsignal? ligeledes et manualt meelmbloksignal?
Ellers giver betydningen af KØR på et U-signal (frit til næste hovedsignal) meget lille mening, og stor uklarhed om betydningen af STOP på det efterfølgende mellembloksignal?