EL: Brede transportaftaler er svære (Trafikpolitik)
Kompleksiteten skal ses ift alle aspekter af byggeriet. Altså fx er den nye bane til Ringsted fysisk færdiggjort for flere år siden, men et væsentligt formål med den -elektriske tog til Aarhus - kommer måske 10 år senere, fordi nogle skrotklare tog ikke kan køre under ledninger om 8 år ind til et værksted, der ikke engang er bygget endnu.
Banen er kompliceret, fordi så mange ting afhænger af hinanden, og det gælder især når man ikke prioriterer kapacitet, fleksibilitet og robusthed.
Eller også har man ansat de forkerte!
Tror det var "steenth" som skrev at Banedanmark havde dårlige erfaringer med at lade flere arbejder samtidig på en strækning. De gik i vejen for hinanden.
Det er blot dårlig styring! Og dermed ukvalificerede byggeledere!
Pentagon byggede den amerikanske hær på 1½ år som dengang verdens største kontorbygning med 620.000 m2 gulvareal og plads til 26.000 ansatte.
Tvivler på at nogle i DK kunne gøre det efter idag?
Den hastighed som man bygger jernbaner med i Kina og Japan kunne vi måske lære lidt af??