Motorveje (Trafikpolitik)
Og væksten af biler kommer til at stige efterhånden som prisen på biler relativt falder.
Fandt en artikel i Politiken fra 2013 der skrev at priserne på biler er halveret på 10 år. I 2003 kostede den billigste bil - en Daewoo Matiz - kr. 105.000. I 2019 koster samme størrelse bil stadigvæk fra kr. 70-80.000, men siden er renten faldet og bilerne er blevet mere drift sikre og kører længere på literen. Leasing er blevet billigt osv.osv.
Så derfor kommer der flere biler på vejene også de næste år. Man kan bare ikke bygge sig ud af problemer med køer. En tidligere kollega i Holland fortalte mig at en god morgentrafik var når der var registreret under 900 km bilkøer i landet.
I en anden tråd blev rapporteret fra Tjekkiet at selvom de har flere biler pr. 1000 indbyggere end i DK, så vækster tog kraftigt.
Så fremtidige investeringer er nødvendige i jernbanen. Jeg tror bare mere på at man skal have pålidelighed og kapacitet op før man øger hastigheder til over 200 km/tm.
P.Jensen
jeg tror også antallet af biler vokser. Elbiler bliver virkelig billige. Men antallet af biler er også nærmest ligegyldigt ift hvor og hvordan de bruges. Trængsel, parkeringsproblemer og road pricing vil betyde meget