Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

EL: Brede transportaftaler er svære (Trafikpolitik)

af steenth, 11/9 2019, 10:08 (1902 dage siden) @ mikedk2100

Der kan spares en helt del i kabling med det nye signalsystem når der ikke er signaler og togkontrolsystem. Og man kan ikke undvære strøm til sporskiftedrev.... og nødstrøm fylder godt i pladsen hytten....


Nødstrøm til sporskiftedrev, er det ikke overkill? Jeg mener, strømmen går alligevel ret sjældent her i landet, og går strømmen, jamen så er der jo heller ikke el til at togene kan køre... og sammenlignet med alle de andre ting på jernbanen, der kan skabe forsinkelser, så må det da ligge ret langt nede på listen, at et strømsvigt varer så lang tid, at det er nødvendigt med nødstrøm, for at kunne skifte sporet for et dieseltog?

Køreledningerne og det lokale udstyr bliver ikke strømforsynet fra samme sted. Så hvis en station mangler strøm, så kan køreledninger godt have det. Og jeg har hørt om et tilfælge for nyligt, hvor der manglede strøm på et sted med vigtig udstyr, som påvirkede driften voldsomt, da nødstrøm ikke virkede.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB MX1002
Utvecklingstendenser danska och norska fjärrtåg
Utvecklingstendenser danska och norska fjärrtåg

Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om udviklingen og anvendelsen af fjerntog i Danmark og Norge med hovedvægten på lyntog og IC3-tog.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak