Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Brede transportaftaler er svære (Trafikpolitik)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 9/9 2019, 22:11 (1900 dage siden) @ Poul Brandt

Mon ikke "den brede aftale" bliver uden Enhedslisten.

De vil som regel altid have lidt mere.

JH

.
Jo. Henning har allerede sagt de ikke kan være med til mere asfalt, og derfor ønsker togfonden holdt udenfor, så den kan gennemføres af togfondpartierne. På den anden side så virker det ikke som om de sidder helt så højt oppe i træet som tidligere

Jeg er helt enig i, at brede transportaftaler er svære. Og jeg har også svært ved at se Kristian Bil Lorentzen (V) indgå en sådan, hvis Togfonden DK skal være inkluderet heri. Men det må være målet. Hvis ikke Togfonden DK kommer med, risikerer den at ryge ud igen-igen, når flertallet igen-igen skifter. Jeg er sikker på, at der i Mariager sidder en værtshusholder, der ville ønske, at det havde været en bred aftale, han underskrev tilbage i marts.:-D

Aftalen fra 1986 om Storebæltsforbindelsen er i øvrigt et eksempel på en bred politisk aftale over midten: Konservative, Venstre, Socialdemokratiet, Kristeligt Folkeparti og Centrum-Demokraterne. Den aftale overlevede.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Veterantog kalenderIndsend billederDSB MH316

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak