EL: Brede transportaftaler er svære (Trafikpolitik)
Det er rigtigt. Men så er det man vil se jo, at funktionaliteten langsomt øges. F.x. vil jeg opleve Cityringen som færdig når M3 åbner og få en forbedring når M4 åbner og der er dobbelt så mange afgange. I Køge oplever man at Køge Nord løbende får flere afgange og en stor forbedring når Køge Nord–Næstved kommer i gang.
Jeg synes nu også der er kolossal forskel på Cityringen, som er et færdigt projekt, hvor der senere kommer en forlængelse, end med "højhastighedsbanen", som ikke var et færdigt projekt. Cityringen starter forhåbentlig ikke op med 1-2 tog i timen, for så langsomt at øge antallet af afgange.
Min pointe er bare, at når man i forvejen har et ret så dårligt image (både Banedanmark og DSB), så er det måske ikke det smarteste at holde en stor forkromet indvielse med kongeligt besøg, for noget, der først med tiden bliver færdigt.
Man skulle bare have sat de få tog, der nu kan køre, i drift og så holde indvielsen med rød snor, når man engang i 2021-20-23 stykker får mulighed for at køre Næstved-Køge-Køge Nord-København i høj fart. Det som lokalområdet var stillet i udsigt med den nye, fine bane. I stedet fik de en lang næse, og de gik derfra med tanken, at ja, igen igen havde "DSB" ikke styr på noget som helst.