Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Knud Østergaard og "mælkeargumentet" (Generelt)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 4/5 2013, 19:44 (4231 dage siden) @ UTJ
redigeret af Thomas Boberg Nielsen, 4/5 2013, 19:56

Jeg så det dengang det blev fremsagt - og det komiske i svaret var sådan set bare at Østergaard virkede som om han ikke kunne komme på andre argumenter for en Storebæltsbro

Jeg så det også "live". Og underligt nok rangerer det på linie med - uden sammenligning i øvrigt - 11. september 2001 og mordet på John F. Kennedy: Jeg kan huske, hvor jeg var, da jeg oplevede det.

I "Knud Østergaard-sagen" befandt jeg mig på Esbjerg station på 1. sal i driftsområde Esbjergs mødelokale, hvor der var et tv-apparat. Jeg var alene efter dagens arbejde og havde ikke tv i mit lejemål "ude i byen", så jeg så lige lidt tv, inden jeg forlod arbejdspladsen.

Det særlige ved interviewet med Knud Østergaard var - ud over ovennævnte - to ting: Det tog ministeren lang - meget lang - tid at komme frem til mælkeargumentet. Og så oplevede jeg ham som værende beruset(!). Men se selv. Klippet må være "derude" et eller andet sted. Det er i hvert fald vist i en af "årstalsudsendelserne" på DR tv - så måske på Bonanza.

Endelig blev jeg som DSB-ansat "lederspire under uddannelse" lidt flov over hans manglende evner: Han var trods alt min øverste chef og underskrev som sådan en lang række ansættelsesbreve ugentligt til DSB-ansatte.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billige jernbane T-shirts

Veterantog kalender

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak