Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Jernbanetunnel til Bornholm - operation i 3 faser (Generelt)

af Per Sørensen, 2/5 2013, 23:42 (4232 dage siden) @ tgpedersen

I sager som disse skal man ikke kun betragte tingene økonomisk; - der er næsten ikke nogle ting der KUN skal betragtes økonomisk. Det kommer der kun tåbelige beslutninger ud af!

I Schweiz har man for 812mill Swiss Francs bygget en jernbanetunnel på 19 km fra Davos til den afsides liggende del Canton Graubünden, for at få bedre forbindelse fra Zürich/ Bern til denne del. Selv skiturister og andre billister må op på toget...Godt tænkt!

Det har man ikke gjort fordi det er en økonomisk god ting, men fordi man politisk ønskede det og havde råd.
Det danske samfund er (åbenbart) i knæ og gør alting op i penge.
Det må være forklaringen på at man kan købe dieseltog som IC4, på et tidspunkt hvor hele Europa køber Eltog. Dieselmotorer var billigere!
Den vurdering er helt sikkert besluttet af nogle med en regnemaskine og ikke meget andet...Langt ude...

Nogle gange må man højere op end parasolhøjde og helst op i helikopterhøjde - bare nogle gange.

Jeg siger dog ikke, at det er en god idé med en tunnel til Bornholm - jeg synes faktisk den er dårlig!
Jeg siger blot at sådanne beslutninger er politiske - IKKE økonomiske.

Tænk lige på, at hvis alting var betragtet udfra økonomi, så var der aldrig sat et nyt brofag i Limfjordsbroen og at alle privatbaner i DK ville være lukket i overmorgen--.
Revisorer og andre der kun har forstand på penge skal aldrig være dem der styrer et samfund.

Forresten er "Agent Provocateur" er noget frækt undertøj, som vores smukke Helena Christensen reklamerer for.
Måske som den eneste undertøjsmodel i verden på 40+.
Her skulle naturligvis være et foto af hende, men det er da for OT...

venligst
ped

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak