Er Ansaldo-Breda en sekunda leverandør? (Trafikpolitik)
Man kan sige meget om AnsaldoBreda og man kan hade dem for deres smøleri med fremstillingen og leveringen af IC4.
Men jeg er sikker på, at de godt ved hvad et lokomotiv er og hvad et el-togs sæt er (EMU), men at lade dem producerer IC4 som er en DMU, havde de aldrig før lavet og dermed bestemt ingen forudindtagede succes på erfaring og resultatet.
AnsaldoBreda er blevet til det der på Dansk mundheld hedder,
"Mange kokke fordærver maden"
Og det er lige nøjagtigt det, der er tilfældet med Ansaldo og Breda, efter sammenlægningen af deres ialt over 40 forskellige produktionssteder.
Man kan Forestille sig, at Aldi og Kiwi skulle sammenarbejde? (de to kæder hader hinanden) ;)
Jeg vil mene at, AnsaldoBreda har en succes rate på 75% og det er næsten gennemsnitligt de øvrige andre Europæiske producenters rate, dog ligger Alstrom lidt højere.
Men fælles for dem alle, er at de alle sammen har lavet "fehler", der er i hvertfald ingen af dem der er fejlfri, heller ikke på "hyldevarer".
Og med hensyn til IC4 produktionen, er jeg ikke i tvivl om at "visse" andres indblanding i tide og utide har givet det resultat som det fremstår i og med nu.
--