Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Railjet og smuldret aftaler. (Trafikpolitik)

af BlackThorneDK ⌂, Randers, 4/5 2012, 00:40 (4597 dage siden) @ steenth

Da DSB for 10 år siden skulle til at se på erstatning for IC3 havde man ikke udvist rettdig omhu (bevidst eller ubevidst) og fået sat gang i e-projektet igen, så derfor er DSB nødt til at gå ud og bede om bud på diesel togsæt atter en gang. Det er så det der er blevet til IC4.


Elektrificering blev standset lidt før beslutningen om at starte udbuddet som ende med IC4. Projektet til Århus var så små kommet igang da det blev standset, fordi man troede på at man kunne få dieseltog som kunne kørt hurtig nok..... køreledninger var bare en ekstraudgift... det var en meget klar beslutning om at standse elektrificeringen og satse på dieseltog i stedet.

Mvh
Steen
PS: Er der stadig et stump spor med køreledninger med master på Århus H?

Stumpen hænger der endnu, og jeg har spurgt til den herinde før.
http://www.jernbanen.dk/forum/index.php?mode=thread&id=8118
Resultatet var vidst lidt en blanding, af at det er en promovering af el til Aarhus af Thorkild Simonsen, og at den blev sat op, for at arkitekten af den nye kommandopost, skulle kunne danne sig et overblik over udsynet, når engang der kommer el over alle spor.

I virkeligheden er alting nok fjernstyret fra Fredericia, når de er færdige med ledningerne i Aarhus, men sådan er der jo så meget der bliver lavet om. :)

--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak