Er Ansaldo-Breda en sekunda leverandør? (Trafikpolitik)
Idag er alting computerstyret og derfor burde den styringsteknologi Ansaldo benytter i IC4 være gennemprøvet, men Ansaldo har åbenbart forstået et forkludre alt.
DSB's organisation har nogle alvorlige problemer - den sidste afsløring dokumenterer dette til fulde. Det virker IKKE som om de er gearet til det game med EU udbud og leverandører fra udlandet ud over nabolandene.
Så sandt - så sandt. DSB har ageret fuldstændig hovedløst mht. IC4 projektet, man har ikke haft de nødvendige kompetancer til at foretage et sådant indkøb. Tiltrods for dette, så udråber DSB, indkøbet at nyt togmateriel som en af deres spidskompetancer....
Lad os nu ikke glemme, at selv den dag, hvor det (måske) lykkes at få alle fejlene på IC4-togene rettet, står vi tilbage med et "skrammeltog", der er teknologisk og miljømæssigt forældet og har en elendig indretning og passagerkomfort.
Og det kan vi nok desværre ikke kun give italienerne skylden for ...
Mvh
LHJ