Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hensættelsesperioder for DSB´s damplokomotiver (Generelt)

af Steff, 20/12 2011, 10:51 (4722 dage siden) @ Bjarne Knudsen

Hej Bjarne!

Jeg har set den omhandlende skrivelse, hvori der gives tilladelse til at udrangere H II, med angivelse af, at de ikke mere har en beredskabsmæssig værdig. Men jeg har desværre ikke selv skrivelsen, da jeg ikke dengang vidste, at jeg skulle få brug for den idag;-). Skrivelsen var dengang i privateje, men jeg skal da ved en given lejlighed undersøge tilstedeværelsen.
Da skrivelsen KUN omhandlede H II (må vi udrangere?), kender jeg ikke til noget om N og H I.
Man kan tænke sig mange ting m.h.t. tilstedeværelsen af et større antal dieselmaskiner og større olie- og benzinlagre på daværende tidspunt, frem for midten af 1950´erne. Men det er spekulationer.
Så det er vel det nærmeste jeg lige umiddelbart kan komme det jeg ved.
Men jeg er opmærksom på spørgsmålet og vil derfor selvfølgelig se hvad der falder på skrivebordet.

Fortsat god dag.

--
Steffen Dresler


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Sabotage mod Maskindepot Gb
Sabotage mod Maskindepot Gb

I oktober 1944 udførte danske sabotører en vellykket sabotageaktion mod Maskindepotet på Københavns Godsbanegård, hvor en række lokomotiver blev sat ud af spillet. Lars Christensen fortæller her om den dramatiske nat.

Læs mere
ContecRailVeterantog kalender

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak