Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hensættelsesperioder for DSB´s damplokomotiver (Generelt)

af re20000, 19/12 2011, 22:49 (4722 dage siden) @ Steff

Dengang havde man mere styr på tingene. Allerede i -58 stod det klart at der ville blive problemer med leveringstiderne og driftsstabiliteten på IC4 og derfor trak man den længst muligt i ørerne inden man blev tvunget til at realisere jernværdien, da det viste sig at ikke engang tegningerne var klar endnu. Moderne tiders lagerstyringsprincipper vandt imidlertid indpas og det er på denne baggrund at Bn-materiellet blev klippet op præcis 14 dage før, man måtte opgive IC4. At man ikke nåede at komme af med de overtallige MR/MRD skyldes udelukkende slendrian fra genindvindingsindstriens brancheforenings side. Dette er ekstra skamfuldt, da det jo gælder om at fastholde myten om at den private sektor altid en mere effektiv end den offentlige og foreningen har da også forsøgt at dysse sagen ned ved hjælp af flere til formålet indhyrede spindoktorer, der skulle forsøge at aflede opmærksomheden fra skandalen. Diise nåede dog ikke at gribe ind, da deres tog blev forsinket et sted, hvor der ikke var netdækning til deres laptops. Bare et lille amatørjuleeventyr incl. glimt i øjet.

Nold


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak