Hensættelsesperioder for DSB´s damplokomotiver (Generelt)
Hej Steff
Ikke i tvivl om, at det Du VED også er rigtigt.
Men har vi noget håndgribeligt? Er der tilgængelig korrespondance
af en art, der klart fastslår dette forhold og hvor længe gjorde
det sig gældende?
Var det faren for en oliekrise i forbindelse med "Den kolde Krig"
efter Berlinmurens rejsning i 1961? Dette forhold blev vel mere
eller mindre søgt "normaliseret" igen efter Cubakrisen var overstået.
Mig bekendt var der vel ikke tale om optræk til en egentlig oliekrise
frem til 1967/68 eller tager jeg helt fejl ?
Næste spørgsmål der melder sig hos mig er hvorfor det åbenbart alene
var H-II lokomotiverne. Både H-I og N-maskiner var jo også i denne kategori,
hvis der isoleret set kun ses på godstogslokomotiver.
Til den landsdelsdækkende persontrafik var der jo også Litra E - P og R.
Så kan ikke lige gennemskue valget alene på H-II maskiner