Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Fordele og ulemper ved S-tog (Generelt)

af RasmusD, 10/3 2022, 12:39 (1074 dage siden) @ anho

I Slagelse er man lige blevet færdig med en ny perron-ø mellem spor 2 og 3. Det tog adskillige måneder og indebar at man rev hele den gamle perron op.

På København H forlængede og sænkede man perronerne mellem spor 3/4 og 5/6 af hensyn til IC4. Det er mange år siden, og jeg kan ikke huske hvordan det foregik, men det var næppe ordnet med et snuptag.

Hvis en perronhøjde skal ændres, er der groft sagt kun to måder at gøre det på. Enten river man den gamle op og bygger en ny, eller også fjerner man sporet og hæver/sænker underlaget. Ingen af delene fordrer drift mens arbejdet står på.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB E978
Radiostyrede tog til Thisted
Radiostyrede tog til Thisted

I slutningen af 1980erne eksperimenterede DSB med radiostyring af tog og der blev bygget en forsøgsstrækning ved Grønttorvet i København. Jan Eriksen var med på en af prøveturene og fortæller i denne artikel om systemet.

Læs mere
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak