Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Fordele og ulemper ved S-tog (Generelt)

af Frank Poulsen, 10/3 2022, 12:38 (1074 dage siden) @ anho

Jeg finder det fuldstændigt urealistisk at en ombygning af perronhøjder skulle kræve lukning af en jernbane i op mod et år, når man har mange eksempler på at man andre steder i landet kan bygge en ny perron ved siden af en jernbane i drift uden overhovedet at skulle reducere betjeningen. Vi har ligeledes også set at man både på fjernbane og på S-bane kan udskifte signalsystemet mens der er aktiv drift, og så udføre selve skiftet med en weekend-nedlukning.

Du glemmer vidst de mange nedlukninger i test i mange omgange op til selve skiftet. Og har Kalundborg Øst været lavet i fuld drifT? Jeg mener da der har været en del spærringer mens man arbejdede ud til sporet. Men er dog ikke 100 på den del... Men der må jo være en årsag til andre skriver et års nedlukning. Det er vel næppe taget ud af den blå luft.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok
Indsend billeder
Det militære sidespor ved Næstved
Det militære sidespor ved Næstved

I slutningen af 1800-tallet spillede jernbanerne en stor rolle i tilfælde af krig - og dem var der mange af i Europa. For at skaffe en hurtig forbindelse mellem Køge-Næstved banen og Slagelse-Næstved banen blev et militært forbindelsesspor anlagt nord for Næstved station.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak