"S-tog" på Kystbanen (Generelt)
Spørgsmålet om man kan lappe de problemer med regionaltog. For man ikke få flere regionaltog pga. kapacitet i røret, mens S-tog er der flere linjer, som kan forlænges op ad kystbanen.
Hvis man ikke fortsætter med at lade "dens tog" vende på Hellerup eller Klampenborg kan strkn. 880 (Godsforbindelsesbanen) vise sig at være et attraktivt alternativ til "Røret" for S-tog o.l. nordfra.I de senere år er der jo kommet forbindelse til Cityringen under Nørrebro, metro og S-tog i mange retninger på Flintholm, S-tog på Danshøj og alle mulige tog på Ny Ellebjerg. "Røret" betyder ikke længere så meget som i "gamle dage".
For bedre at udnytte al denne herlighed kræves vel blot at perronlængderne på strkn. 880 øges til over 180 m. Hvis "man" også udvider med overdækning af Nørrebro, Danshøj og Ny Ellebjerg så skifte til andre tog kan ske lige så tørt som på Nørreport og København H vil vi have en forbindelse der opfylder en række af de mål som Ekspresgruppen ellers vil nå med en S-bane under Rigshospitalet. En evt. Danshøj Fjern vil gøre det hele endnu bedre.
Om der skal anskaffes flersystems S-tog eller køreledningsanlæget bør omlægges til 25 kV AC kan man vel regne sig frem til.
Hvad er godsforbindelsesbanen? Er det spor 6 på Hellerup St.?