De sidste letbaner (Generelt)
Løsninger med flere skift giver mig altid en mistanke om at de projekterende ser meget teoretisk på det og ikke selv er daglige brugere af kollektiv transport (og dermed ikke har oplevet den stressfaktor det er at skulle skifte flere gange). Eller også vælger man helt bevidst at tilgodese en halvdel af pendlerne på bekostning af en anden. Jeg ved det ikke...
Mit håb er at man vælger en fuld linjeføring ind til Nørreport (evt. videre til Rådhuspladsen/Hovedbanegården), da jeg håber på en succes for den kollektive transport.
Men om det bliver til noget tvivler jeg på, ihvertfald med indholdet af det rådhuset på nuværende tidspunkt. Da kan jeg kun glæde mig over at jeg i hvertfald i disse år ikke selv benytter den vej
Altså, hvis det gik efter mig (og med ubegrænsede penge), så synes jeg at linje 5C (eller i hvert fald en del af den) og så stort set alle A-Bus linjer skulle konverteres til letbane, lidt efter lidt. Dels fordi en letbane ville øge kapaciteten på linjerne og være med til at gøre rejsen mere komfortabel og tilgængelig for passagerne og dels fordi det nok ville forskønne bybilledet (hvilket jeg synes er tilfældet mange steder i Odense og i udlandet), samt reducere støj.