De sidste letbaner (Generelt)
Pps. Du advokerer for en "oplagt linje" Nørreport - Rådhuspladsen - Kjøbenhavn H. Til din orientering er der allerede etableret højklassede transportmidler i nævnte akse.
Det er for at undgå omstigning. Hver gang der er et skift, falder attraktiviteten. Det er det man er blinde overfor ved at cutte linjerne udenfor centrum.
Fair nok. Men nu kan begrebet omstigning i høj grad gradbøjes i mere eller mindre trælse omstigninger alt efter de faciliteter der stilles til rådighed.
I eksemplet 5C tror jeg at de fleste rejsende ude fra omkring Frederikssundsvej vil føle det mere bekvemt på Nørrebro at hoppe ned i en metro M3/M4 og hurtigt lade sig bringe til København H eller Kjøbenhavns Rådhusplads. Så bliver der også bedre plads til påstigere på Nørrebrogade.
--
... og i øvrigt mener jeg at al skifte mellem transportmidler bør være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulunderstøttede (med barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.