DSB Vectron: Hvor mange dobbeltdækkervogne kan den trække? (Generelt)
Så det kræver vel kun at der enten er luft i køreplanen til at togfører kobler fra og flytter den togstamme som ikke skal køre i de kommende timer eller der er en togførerkollega som kan flytte togstammen over på et opstillingsspor.
Så rangerpersonale er næppe nødvendigt.
Rangertrækkraften fik du et svar på ovenfor.
Togpersonalet (togførere) er ikke uddannet i at rangere.
Igen et pragteksempel på afsporing af debatten.Jeg kunne godt tænke mig til, at det der mentes med togpersonale, var lokomotivføreren.
Mvh. Jens
Igen et pragteksempel på at det sgu nok er meget smart at kalde tingene ved deres rette betegnelser for at undgå misforståelser......men du får naturligvis en nydelig guldstjerne for at have gættet hvad en anden mente - dygtig.
Men som der fortælles andetsteds i tråden:
A: Rangering kræver særlig uddannelse
B: Der er pt ikke nok dobbeltdækkermateriel til at udføre det foreslåede (uden at tage det fra andre tog, som så vil vil have færre vogne.
C: DSB har sådan set allerede bestilt en masse nye togsæt med option på endnu flere. Så løsningen er sådan set allerede i hus uden at andre behøver at opfinde en ny og dybere tallerken.
Er man blot den mindste smule i tvivl om, hvem der er hvad og hvad der kaldes hvad, kan man altid slå op i definitionsafsnittet bagest i sikkerhedsreglementet.
"Togpersonale" er for øvrigt de medarbejdere, der arbejder med billetkontrol og service i togets passagerdel og ellers deltager i toget afgangsprocedure. Lokomotivføreren er ham (eller hende) der sidder foran - men det har vi været inde på, jeg ved ikke hvor mange gange, så det burde ikke være nødvendigt at gentage .....
--
Svend