
DSB Vectron: Hvor mange dobbeltdækkervogne kan den trække? (Generelt)
Jeg har svært ved at forstå at en lokofører ikke kan køre en togstamme hen på et opstillingsspor, afkoble mellem 2 styrevogne og kører en nu 1/2 togstamme tilbage til perronen.
Eller afkoble ved perronen og køre en 1/2 togstamme hen på opstillingsspor.
Jeg glemte i ovenstående at inkludere "Bremseprøven". Hver gang du ændrer sammensætningen af et tog skal der udføres bremseprøve. Det tager ikke så lang tid, men det er jo rart at skidtet kan stoppe! Og det kræver i hvert fald 2 mand (Lokofører og togfører kan udføre dette). Det skal du jo strengt taget også inden du kører ud i din bil
Alt det for at sikre at jernbanen er så sikker som den er.
Og her har du så noget du skal sætte dig ind i - HVORFOR man ikke kan det du foreslår. Tag en tur med et veterantog og gå så ud på perronen og se når de laver omløb (det vil sige flytter lokomotivet ned i den anden ende af toget, så de kan køre tilbage). Det er fuldstændig de samme koblinger og bremseslanger der sidder på veterantoget som på DD vognene.
Og Ja - det er teknologi fra forrige århundredeskifte - men hvis det var nemt at ændre var det nok sket. Der er en masse bindinger.
--
Venligst
Michael Deichmann