Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

DSB Vectron: Hvor mange dobbeltdækkervogne kan den trække? (Generelt)

af TWB, 10/10 2021, 17:04 (1232 dage siden) @ RasmusD

Du svarer jo ikke på hans spørgsmål.

Det vil jeg mene at jeg gjorde.

Men det væsentlige er vel om man nemt an op- og nedskalere togstammen før og efter myldrertiden.
Det burde være muligt relativt enkelt med min ide.

Hvis man kommer forbi Belvedere i myldretiden, vil man se at der som regel er gabende tomt. Alle vogne er ude at køre, pånær dem der venter på at komme til reperation og service. Så med mindre man vil skære ned på antallet af afgange i myldretiden (og så er vi jo lige vidt), bliver det svært at skaffe materiel til at køre EB-8xDD-EB.

Ja det er givet korrekt og man kan heller ikke længere købe flere dobbeltdækkervogne af samme type som dem der kører aktuelt.

Men i udlandet ser man dobbeltdækkervogne koblet sammen med mere alm. personvogne.
Så det var vel muligt at indkøbe sådanne.

Idag ser man regionaltogene på Sjælland oprangeret med 3, 4 og en gang imellem 5 dobbeltdækkervogne og 1 styrevogn.

Mit forslag vil betyde at færre dobbeltdækkervogne kører tomme udenfor myldrertiden og flere afgange vil kunne tage flere passagerer med. Altså en gevinst for klimaet og nedsat slitage.

Men den samlede kapacitet øges ikke medmindre man kan finde nogle flere vogne at koble på.

--
Søgaard Trinbræt

[Besvarer ikke indlæg hvor pågældende ikke kan holde en god tone!]

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak