DSB Vectron: Hvor mange dobbeltdækkervogne kan den trække? (Generelt)
Var det muligt at køre med 8 vogne, hvor de 2 midterste vogne var styrevogne og i hver ende et EB lok. Så var det vel næppe så besværligt at dele toget på midten udenfor myldrertiden?
Jeg ser nemt og enkelt ud når man skriver det her....men det kræver noget mere end "bare lige" (tid, personale, sporplads, måske rangertrækkraft......)
Ikke desto mindre var der for 5-6 år siden en løs ide oppe om at køre morgenmyldretiden mod København med Stv-vg-Stv-vg-El lok - ved ankomst Helgoland afkoblede man de forreste vogne, og kørte et par ture med standardoprangeringen, inden man om eftermiddagen koblede de ekstra vogne bagpå en styrevognsstamme. Det var forudsat at kunne gøres på 3-4 store afgange, og oprindeligt som 4+4 vogne, så stammerne kunne udskiftes på endestationerne, og sikre at km produktionen blev spredt på alle vogne.Ideen kan stadig gennemføres, men der er jo valgt andre og nemmere løsninger.
/Lasse
Mit forslag burde være ret enkelt at bruge. Ingen rangermaskine. Blot køre med et EB-lok som ikke skal bruges sammen med 4 vogne.
Resten af togsætttet kører indtil næste myldrertid med enten et EB-lpk og styrevogn eller 2 EB-LOK.
Samtidig ville 2-evt. 3 EB-lok vel give en langt bedre acceleration?
--
Søgaard Trinbræt
[Besvarer ikke indlæg hvor pågældende ikke kan holde en god tone!]