Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ekspresgruppen på NJS (Trafikpolitik)

af tgpsen, 22/9 2020, 16:25 (1524 dage siden) @ Michael Deichmann

Samme sag med forlængelser nord for Hillerød.

Har du nogensinde været en tur op ad Gribskovbanen? Ved du hvorfor den hedder det? Det er fordi den går igennem Danmarks næststørste skov Gribskov.
Hvor fedt tror du Danmark Naturfredsningsforening og mange andre for eksempel de daglige brugere af skoven vil synes det er med to indhegnede dobbeltsporede baner uden overgange igennem skoven?
Der lever faktisk nogle store dyr i den skov og dem tror jeg ikke det er sjovt at kollidere med med 100 - 120 km/t med et førerløst tog. Selv om der kan være alle hånde sensorer, så vil det heller ikke være særligt behageligt hvis toget i tide og utide bremser op.
De nordsjællandske baner er faktisk ret velfungerende og benyttede. If it works - don't fix it.

Hvis sammenstød med vilde dyr er et problem kunne man jo fikse det ved at indhegne banen. Det må Danmarks Naturfredningsforening og mange andre da blive glade for på dyrenes vegne. Og når man alligevel har gjort det, hvorfor så ikke dobbeltspore og S-togificere den?

Jeg skriver jo netop "indhegnede".

Jo, men jeg er bare bekymret hvilken modtagelse din argumentation vil få når du advokerer for at banen ikke skal indhegnes fordi der i så fald vil være risiko for sammenstød med store dyr?

Det bliver ikke et kønt syn og som sagt løser det ikke rigtig nogen reelle problemer ud over at det måske ser godt ud på en modeljernbane.

Det ville da løse problemet med sammenstød med store dyr, er det ikke et reelt problem?


Hold nu fingrene fra vores Lokaltog!

Det er jo slet ikke sikkert at det vil få huspriserne til at falde. Vi kunne jo lade toget have 1. klasses vogne og udelade S'et i stationsskilte?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak