Ekspresgruppen på NJS (Trafikpolitik)
Jeg tror netop man er nødt til at dele det op i 3. Hvis man vil løse alt på samme tid bliver det en meget lang og svær beslutningsproces.
1. Lokaltrafik indenfor ca. 10 km fra Københavns Rådhus - metro og bus.
2. Nærtrafik - S-tog - hvordan får man sikret større kapacitet og rettidighed - f.eks. via ekspresgruppens forslag
3. Regional og fjerntrafik - Vectron+vogne og nye togsæt. F.eks. har der her på siden været forslag om ændret sporplan ind til København H så færre tog skal krydse. Ligeledes - ved at forlænge regionaltog med ekstra dobbeltdækkere vil man kunne øge kapacitet i hver tog med måske 50%.
Så endelig også hvordan man håndterer flere godstog og evt. flere internationale tog som kører igennem Københavnsområdet og måske kun stopper ved Ny Ellebjerg eller Lufthavnen.
Personligt mener jeg man skal have styr på S-tog først og så derefter på den en side planlægge punkt 1 sideløbende med punkt 3.
P.Jensen