Ekspresgruppen på NJS (Trafikpolitik)
Jeg kom dog til at tænke på om det er tænkt ind i planen hvilke regionaltog der vil køre til Hellerup? Ville det give mening at man i det fremtidige scenarie hvor togene mod Sverige kun kører til Østerport vil forlænge dem 4-5 minutter til Hellerup så de vender der hvert 10. minut? Rapporten er fra 2011 (altså før adskillelse af Kystbanen fra Sverige) og det er hvert fald hvad den siger, se side 5 og 18.
Det ville i hvert fald give mening al den stund at Hellerup er den station på Kystbanen der har flest passagerer til/fra Lufthavnen.
Ja og det frigiver også kapacitet på Østerport fordi der kan vendes ved Hellerup.
Altså grundlæggende bør det nok være en forudsætning for S-tog til Helsingør at Hellerup beholder de 2 fjernperroner (og måske overtager spor 3 også), for ellers bliver det nok svært at få vendt samtlige tog på Østerport og Helgoland.
Ved du egentlig hvor stor vendekapaciteten kan blive med en ombygning af Hellerup St? 6 tog i timen står der hvert fald i rapporten.