Hobro og Timemodellen og Superlyntogene (Trafikpolitik)
Dengang vidste man ikke at Nordjyske Jernbaner kommer til at køre lokaltog ned til Hobro om få år (K22?)
Kigger man i Trafikplan for statens jernbaner figur 74 vil man da også se at det foreslås at Superlyn i 2027 standser i Hobro foruden Randers
På samme måde som jeg håber, Sharfenberg har ret, håber jeg også, at du får ret.
NJ vil ganske rigtigt gerne køre helt ned til Hobro; men det er indtil videre blot et ønske. Intet er aftalt mellem stat og region - men det kan jo komme, og det vil være en god løsning.
Hvis NJ kommer til at køre helt til Hobro, vil det være logisk, at Superlyntogene gør stop i Hobro. Enig. Spørgsmålet er blot, om der er plads til det i køreplanen og det er der umiddelbart intet, der tyder på.
En ekstra standsning i Hobro "koster" tidsmæssigt ikke lige så meget som så mange andre andre steder, idet gennemkørselshastigheden i Hobro ligger på 80-90 km/t og den bliver formentlig ikke øget i fremtiden(?). Men det bliver alligevel svært at finde 1-1½-2 minutter i køreplanen. Måske Lasse kan kaste lys over, om dét problem kan løses ved at købe noget materiel med en god accelerationsevne.
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen
.
Nordjyske Jernbaner satser åbenlyst på at komme til at køre til Hobro:
https://www.jernbanen.dk/forum/index.php?mode=thread&id=141346
Poul
--
Mvh Poul
Nye baner 300 km/t:
- Kbh-Od.-Aarhus 2 x 45 min.
- Kbh-Aarhus via Kattegat 55 min. (Kbh.-Aalb. 2 timer)
Aarhus-Holstebro 1 time (Aarhus-Silkeborg 250 km/t)
https://www.youtube.com/watch?v=xhQjmU5vH8k