Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Skitse til en ambitiøs strategi for jernbanen 2030-2050 (Trafikpolitik)

af Niels Bak, 4/7 2020, 14:42 (1603 dage siden) @ hummel_62

Altså med planlagt 13 standsende tog i timen er diskussionen om at andre seks gennemkørende tog absolut også skal standse i Ringsted absurd. Det bliver ikke svært at finde en afgang som passer, og de kommer ikke til at standse alligevel - blot suse gennem stationen og bymidten.
Og det samme gælder så for andre mellemstore byer som Horsens, Skanderborg, Hobro, Vejle.. og småpytter som Vejen og Bramming, omstigninger eller ej. Det er jo ikke fordi intercitytogene bliver nedlagt. Der kommer bare et superlyn også (og flere af stederne er der også i dag gennemkørende lyntog, som ikke standser).
Så for de steder, hvor omfartsbaner giver enten væsentligt kortere strækninger (hele Østjylland) eller nødvendlig kapacitet, hvis driften skal forbedres for både lyn- og regionaltog (Ringsted, Vejle, Skanderborg), så giver de altså god mening.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak