Skitse til en ambitiøs strategi for jernbanen 2030-2050 (Trafikpolitik)
Spændende
Det der undre mig mest ved dette og andre ting.
Denne udvikling om bane uden om byerne.
Her i opslaget nævnes Horsens, andre taler for ny bane uden om Ringsted.
Det gør selvfølgelig at div. Politikker minister og direktører, ikke kan tvinge intercitytog lyn, til at stoppe på deres station.
Er ikke så stærk i Horsens, men Ringsted.
Jeg ser da en klar fordel i forbindelse til Køge, Roskilde, Næstved/Rødby og Fyn/Jylland. Må da give bedst mulighed for omlægning ved uheld og arbejder på banen.
Måske med spor gennem stationen uden perron, for høj hastighed. For de tog som ikke stopper.
Så en klar lægning hvad er en regional station, en intercity station og en lyntog station.
Historisk, mener jeg at have kørt med lyntog. København- Odense- århus
På 2 timer og 33 minutter.
Der udover ser jeg 10 år før at være for kort tid. På den tid kan der ikke nå at planlægge og bygges ret meget.
Men det er da en start. Super du som menig man vil skrive til TU.