Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Hobro og Timemodellen og Superlyntogene (Trafikpolitik)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 7/7 2020, 22:18 (1600 dage siden) @ Poul Brandt

Jeg håber, at NJ kommer til at køre til Hobro, og det er fint, at de har købt nogle flere togsæt. På den måde lægger de jo også pres på landspolitikerne. Til gengæld er det ikke altid, at politikere kan lide at blive presset, og nogle gange afstedkommer det en utilsigtet adfærd.

Det bliver i øvrigt interessant at iagttage, hvorledes der, hvis NJ kommer til at køre til Hobro, skal flyttes penge fra DSB til NJ. DSB sparer jo ikke rigtig noget ved ikke at skulle betjene strækningen Hobro-Skørping, idet DSB stadig skal køre nord for Hobro, dog blot uden at standse i Arden.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

.

Kommer til at tænke på at det er jo beskrevet som en case story side 25 i Trafikplanen, så mon ikke der er en vis politisk opbakning allerede på højere sted.

https://www.trafikstyrelsen.dk/da/-/media/TBST-DA/Kollektiv-trafik/Lister/Publikationer...

Jeg ved ikke lige hvordan man klipper side 25 ud med grafik og det hele og indsætter her i tråden. Vil en eller anden kyndig person være venlig at gøre det?


[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Vandbygningsvæsenet
Vandbygningsvæsenet

Kystsikring langs især den jyske vestkyst blev i mange år udført af Vandbygningsvæsenet. Her er hele historien om selskabet med fokus på de mange smalsporsbaner og de mange lokomotiver.

Læs mere
Veterantog kalender

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak