Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hobro og Timemodellen og Superlyntogene (Trafikpolitik)

af Poul Brandt, Nordsjælland, 7/7 2020, 22:13 (1600 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Jeg håber, at NJ kommer til at køre til Hobro, og det er fint, at de har købt nogle flere togsæt. På den måde lægger de jo også pres på landspolitikerne. Til gengæld er det ikke altid, at politikere kan lide at blive presset, og nogle gange afstedkommer det en utilsigtet adfærd.

Det bliver i øvrigt interessant at iagttage, hvorledes der, hvis NJ kommer til at køre til Hobro, skal flyttes penge fra DSB til NJ. DSB sparer jo ikke rigtig noget ved ikke at skulle betjene strækningen Hobro-Skørping, idet DSB stadig skal køre nord for Hobro, dog blot uden at standse i Arden.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

.

Kommer til at tænke på at det er jo beskrevet som en case story side 25 i Trafikplanen, så mon ikke der er en vis politisk opbakning allerede på højere sted.

https://www.trafikstyrelsen.dk/da/-/media/TBST-DA/Kollektiv-trafik/Lister/Publikationer...

Jeg ved ikke lige hvordan man klipper side 25 ud med grafik og det hele og indsætter her i tråden. Vil en eller anden kyndig person være venlig at gøre det?

Tak

Poul

--
Mvh Poul
Nye baner 300 km/t:
- Kbh-Od.-Aarhus 2 x 45 min.
- Kbh-Aarhus via Kattegat 55 min. (Kbh.-Aalb. 2 timer)
Aarhus-Holstebro 1 time (Aarhus-Silkeborg 250 km/t)
https://www.youtube.com/watch?v=xhQjmU5vH8k


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB MY1140
Nørre Smedeby skærvefabrik A/S
Nørre Smedeby skærvefabrik A/S

Her er historien om aktieselskabet Stenbrud & Skærvefabrik Nørre Smedeby med firmaets aktiviteter i både Smedeby og Fladbjerg. Skærvefabrikken ejede gennem tiden adskillige både damp- og motorlokomotiver i såvel smalsporede som normalsporede udgaver.

Læs mere
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak