Politikerne opgiver IC4 (Trafikpolitik)
DSB Kan jo ikke klare opgaven. Deres topledelse, som skiftes hvert 1-4 år har intet begreb om togteknik.
Så meget gang i svingdøren er der vist heller ikke i DSB's topledelse.
* Driftsdirektør Anders Egehus: Direktør siden 2012
* Kommerciel direktør Susanne Mørch Koch: Direktør siden 2012
* Økonomidirektør Thomas Thellersen Børner: Direktør siden 2013
Hvis det går, som det plejer, så går der næppe længe inden en eller flere af ovennævnte skifter job...
Vi kunne også se øverste manden.
Søren E. sad rigtig længe i stolen (og støbte alle de bomber, der nu detonere om ørene på os; han havde muligheden for at stoppe IC4, men valgte IKKE at gøre det).
Senere kom Christian R., som næppe nåede at finde ud af hvor kaffemaskinen stod....
Hr. Lok holdt et par år, men hold da op han løb af pladsen. Det var ikke til at se røven for bare skosåler! Bevares, pæne ord ved afgangen, men altså: ikke nogen bonus/gyldent håndtryk - det frabad han sig. Personligt har jeg på fornemmelsen at han opdagede en pilråden økonomi, en bunke tog som intet kunne (og ingen brugbare svar på hvorfor) samt dyb mistillid mellem ledelse og personale.....
Intet under at Hr. lok ville væk inden det hele brasede sammen.....
Nu er det så pilot-Flemming, der er i stolen.
Endnu ved jeg ikke om det bliver kaos-piloten eller kamikaze-piloten.
Det er nok udmærket at havde en tidligere SAS-mand i ledelsen da SAS de sidste 10-15 år konstant har rodet med spareplaner og krisestyring - tror desværre at der snart bliver brug for begge dele hos DSB.
Det ville også være relevant at se på visse lidt længere nede i rækkerne.....
Olesen
Eller ham her Ove - utroligt at han vil nævne IC4 på sit CV.
Her sker der jo også lidt udskiftninger - heldigvis.