Politikerne opgiver IC4 (Trafikpolitik)
Udbud af regionaltrafikken i Jylland vil fjerne alle IC4 fra Regionaltrafikken dér samt alle IC2. Vinderen af udbuddet stiller med materiellet.
Sikkert også en mulighed, men så alligevel (måske) ikke. Det er klart nok at operatøren skal stille med materiel selv, for hvilket DSB materiel kan/vil DSB undvære og vil en operatør tage til takke med IC4? (næppe nogen). OG jeg vil da formode at en operatør skal stille med materiel der kan følge med (dvs. mindst 180 km/t), for ikke at blokere hovedstrækningen med langsomme dieseltog, for det bliver vel diesel der skal anvendes, da el jo ikke lige er på trapperne?
En bunke Lint eller tilsvarende er nok hvad det kan blive til.
Køretiden er næppe et større problem da det er svært at se om en skildpadde eller IC4 accelererer hurtigtst.
Ved mange stop er netop evnen til hurtigt at komme op i fart afgørende - ikke så meget tophastigheden.