Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Politikerne opgiver IC4 (Trafikpolitik)

af Lars Jensen @, 10/5 2016, 11:00 (3122 dage siden) @ Gæst1

På Sydbanen vil der ganske rigtigt være behov for dieseltog frem til ca 2025. Det kan meget vel være her, IC4 ender, hvis ikke man får frigjort andre tog til opgaven.

Det er et muligt scenarie, jeg er enig i kan ske

Udbud af regionaltrafikken i Jylland vil fjerne alle IC4 fra Regionaltrafikken dér samt alle IC2. Vinderen af udbuddet stiller med materiellet.

Sikkert også en mulighed, men så alligevel (måske) ikke. Det er klart nok at operatøren skal stille med materiel selv, for hvilket DSB materiel kan/vil DSB undvære og vil en operatør tage til takke med IC4? (næppe nogen). OG jeg vil da formode at en operatør skal stille med materiel der kan følge med (dvs. mindst 180 km/t), for ikke at blokere hovedstrækningen med langsomme dieseltog, for det bliver vel diesel der skal anvendes, da el jo ikke lige er på trapperne?

Udbud af eks IC til Esbjerg/Sønderborg vil frigive ER/MF til andet brug.

God mulighed, men drevet sammen med øvrige IC til Jylland, passer det vel noget nær perfekt til DSBs nuværende ER/MF materiel?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak