Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Politikerne opgiver IC4 (Trafikpolitik)

af Scharfenberg, 9/5 2016, 23:56 (3119 dage siden) @ Gæst

En kompetent politiker ville nok interesserer sig mere for hvorfor DSB ikke kan få skidtet til at køre. Det er jo ligesom nødvendigt, indtil der kan køres med el-tog.

En god pointe. Ingen journalister har åbenbart tænkt til ende, hvad det helt præcist indebærer at udfase IC4. Nemlig at køre med dem 10-15 år endnu, indtil resten af hovedstrækningerne og Roskilde-Kalundborg og Ringsted-Rødby er elektrificeret. Med politikernes udmelding om at udfase IC4 har de samtidig eksplicit sagt, at elektrificeringen bør fremskyndes. Jeg er spændt på at se den plan, politikerne lægger frem.

DSB Kan jo ikke klare opgaven. Deres topledelse, som skiftes hvert 1-4 år har intet begreb om togteknik.

Så meget gang i svingdøren er der vist heller ikke i DSB's topledelse.
* Driftsdirektør Anders Egehus: Direktør siden 2012
* Kommerciel direktør Susanne Mørch Koch: Direktør siden 2012
* Økonomidirektør Thomas Thellersen Børner: Direktør siden 2013


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Højbygaard Sukkerfabrik
Højbygaard Sukkerfabrik

Sukkerfabrikken Lolland blev opført i Holeby i 1872. På grund af uheld og en ringe økonomi, gik fabrikken konkurs i 1877 og genopstod med nye ejere som Højbygaard Sukkerfabrik. Her er historien og billederne fra fabrikken med de mange smalsporslokomotiver.

Læs mere

DSB MO1808

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak