Sporarbejde i 1920'erne eller 30'erne - Hjulby
Jeg har forsøgt at sammenligne landskabet med nutiden. Hvilket ikke er specielt let, men har dog fundet lighed. Dels hvad der ligner en lille skrænt mellem to marker, dels buskene til højre og dels sporseparationen. Til gengæld har økologien udviklet sig markant til venstre for sporet, men dette er også i overensstemmelse med luftfotos fra 1954 og nutiden:
Hej Carsten,
Det virker meget overbevisende på mig, også med faldet på marken til højre, som ikke ændrer sig af naturlige grunde i de mellemliggende år.
Med hensyn til dateringen, så har jeg hidtil ment, at billedet måtte være fra 1920'erne qua de mange arbejderkasketter, som jeg har har troet først kom på mode efter den russiske revolution. Men Hjulby fik centralsikring allerede i 1916/17, og da var de første IC-vogne allerede blevet omdannet til specialvogne (Bygningsvogne og Telegrafvogne) , så etableringen af nyt sikringsanlæg kan måske ikke helt udelukkes.
--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.