Sporarbejde i 1920'erne eller 30'erne men hvor?
Sporplan 1961 for Hjulby station, vestenden, kan jeg slet ikke få til at passe med foto i trådstarter. Transversalene vender forkert og udtrækssporet, hvor specialvognen står er der ikke, og sporplanen har ingen indikationer i højdemarkeringer, der sandsynliggør det. I fald det skulle være Hjulby, så må sporplanen have set ganske anderledes ud dengang.
Sporplan 1950 på Arkivet for jernbaner passer derimod ganske fint med Hørning.
Mvh
Anders
Hjulby var primært en driftsteknisk station. Den havde aldrig nogen større person- eller godstrafik, som jeg mener kan begrunde væsentlige ændringer i sporplanen. Så jeg tillader mig at sætte billedet på igen på jernbanekilder.dk som værende Hørning. Er der andre bud?
Det var da en temmelig besynderlig begrundelse? Hvis Hjulby havde overhalingsspor, udtræksspor og læssevej, og det havde den jf. 1961-sporplanen, så er den vel fuldt kvalificeret, uanset om du mener den ikke burde have haft det?Jeg undrer mig lidt over at den skulle vende forkert - 1961-sporplanen fra Arkivet for Jernbaner har syd øverst, og dermed er det den højre ende af Hjulby der kan være relevant.
Jeg har ikke selv en holdning til Hjulby/Hørning. Jeg kan ikke se at nogen af dem kan udelukkes ud fra det foreliggende.
Er der nogen der kan se hvornår Hjulby fik TI-signaler?
/Carsten Lundsten
Begrundelsen er baseret på, at Hjulby skulle vende forkert, hvilket så er forkert. Så det "besynderlige" ligger i den fejlantagelse, ikke hos mig. Suk!
--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.