Avatar

Sporarbejde i 1920'erne eller 30'erne men hvor?

af Morten Flindt Larsen, København K, 2/3 2023, 20:03 (643 dage siden) @ cslundsten

Sammenlignet med luftfotos, så synes højrekurven på "mit" foto at begynde tættere på stationen end højrekurven ved Hjulby gør. Hvad mener I andre?


Det er svært at afgøre. I udsnitsforstørrelsen af "dit" billede synes jeg det ser ud til at passe nogenlunde. Det gamle I-signal stod formentlig lidt længere inde end det nye.
[image]

Men på luftfotoet fra 1954 synes højrekurven først at begynde efter I-signalerne. På "mit" foto ser signalerne ud til at stå i kurven.


De stemmer nu meget godt overens:
[image]
Afstand ca. 270 m fra yderste sporskifte.

/Carsten Lundsten

Ja, brændvidden på et kameraobjektiv kan snyde. Derfor er jeg også lidt i tvivl.

Foreløbig har jeg pillet "Hørning" af jernbanekilder.dk. Så får vi se. Sig til, hvis der er andre udsnit, I skal bruge.

--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen

En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder
Sukkerfabrikken Nykøbing
Sukkerfabrikken Nykøbing

I 1884 opførte en række landmænd på Falster andelsvirksomheden Sukkerfabrikken Nykøbing. I jernbanekredse er fabrikken mest kendt for de to små Krauss-maskiner, der varetog trafikken på fabrikken i over 50 år og nu befinder sig på Museumsbanen.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak