Sporarbejde i 1920'erne eller 30'erne men hvor? HØRNING!
Gennemgående hovedspor mod Skanderborg var spor 3, og gennemgående hovedspor mod Århus var spor 2. I spor 1 var der mulighed for at tage tog ind til overhaling i begge retninger.
På foto ses sporskifteforbindelsen mellem spor 2 og spor 1 netop foran persongruppen, mens de næsten skjuler transversalforbindelsen fra spor 2 til spor 3. Kun sporskifteviseren ses i spor 3. Togvejssignaler for indkørsel gav god mening, da indkørselshastigheden til spor 1 næppe måtte være særlig høj,Mvh
Anders
Der er ikke angivet Togvejssignaler for indkørsel i Hørning i listen fra 1935, jfr Thomas Boberg Nielsen tidligere i tråden.
Signalerne er vel ikke fjernet igen allerede inden 1935, hvis de er opsat i 1926?
Edit:
I Carstens signalleksikon står der:
Retningsviser
Signal på eller ved et I-signal som med en lysende lodret eller skrå streg fortæller om togvejen er indstillet til ret eller afvigende spor. Indført 1935 som erstatning for TI-signaler på stationer med enkle sporforhold.
Så de blev nok fjernet igen ret hurtigt.
--
mvh
Lars