Sporarbejde i 1920'erne eller 30'erne men hvor? HØRNING!

af Lars, 19/2 2023, 12:08 (661 dage siden) @ Anders Færch Hansen

Gennemgående hovedspor mod Skanderborg var spor 3, og gennemgående hovedspor mod Århus var spor 2. I spor 1 var der mulighed for at tage tog ind til overhaling i begge retninger.
På foto ses sporskifteforbindelsen mellem spor 2 og spor 1 netop foran persongruppen, mens de næsten skjuler transversalforbindelsen fra spor 2 til spor 3. Kun sporskifteviseren ses i spor 3. Togvejssignaler for indkørsel gav god mening, da indkørselshastigheden til spor 1 næppe måtte være særlig høj,

Mvh
Anders

Der er ikke angivet Togvejssignaler for indkørsel i Hørning i listen fra 1935, jfr Thomas Boberg Nielsen tidligere i tråden.

Signalerne er vel ikke fjernet igen allerede inden 1935, hvis de er opsat i 1926?


Edit:

I Carstens signalleksikon står der:

Retningsviser

Signal på eller ved et I-signal som med en lysende lodret eller skrå streg fortæller om togvejen er indstillet til ret eller afvigende spor. Indført 1935 som erstatning for TI-signaler på stationer med enkle sporforhold.


Så de blev nok fjernet igen ret hurtigt.

--
mvh
Lars


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Sukkerkogeriet Odense
Sukkerkogeriet Odense

Sukkerkogeriet Odense åbnede i december 1873 som en af de første sukkerfabrikker i Danmark. Sydfynske Jernbaneselskab forestod i starten driften på fabrikken indtil man selv begyndte at indkøbe brugte lokomotiver. Her er historien om Odense Sukkerfabrik.

Læs mere
DSB MH334

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak