Sporarbejde i 1920'erne eller 30'erne men hvor?
Kære Thomas
Den rød/hvide bemaling af master og deres "vinger" er en metode som har været anvendt helt tilbage til forrige/forrige århundrede. Den kan så desværre ikke bruges her til tidsbestemmelse. OK, med modsat fortegn med hvornår man holdt op med dette.
Den 2. verdenskrigs advarselsbemalinger var HVID for at kunne skimte eventuelle hindringer og kanter under mørkelægningen. Altså hvide ringe om master, standere, perrontagenes bærekonstruktioner, langs perronkanter, fortove, ringe rundt om bufferskiverne, samt også engangimellem på fodtrinnenes kanter på personvogne mv.
Herunder et malet billede visende udkørslen fra den gamle 2. Banegård ved søerne, i baggrunder "luftbroen" over ud- og indkørsel fra stationerne 1 - 3 og fra Frederiksberg/Nørrebro. Ca. 1910.
Til venstre ses udkørselssignalet malet rødt/hvidt, det samme for vingerne.
Foto Danmarks Jernbanemuseum før jernbanekilder, men det findes på Jernbanekilder.Med venlig hilsen
Steffen Dresler
At dømme ud fra fotografierne af armsignaler på jernbanekilder.dk forsvandt det rød-hvide look fra signalerne omkring 1930.
--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.