DSB på Stockholms-udstillingen 1897
Det er godt nok tre år tidligere men vel ikke utænkeligt.
Det bliver nu tæt på.
Ifj. lokomotiv komiteen - hvis betænkning udkom i 1909 - da havde DSB i 1897 forsøgt at inddrage danske virksomheder da B&W, Helsingør værft, Titan og Smith, Mygind og Hüttemeier blev spurgt om de ville være tilbøjlige til at indrette sig på bygning af lokomotiver.
Det kom der ikke noget ud af.....
Først i 1899 begynder Smith, Mygind og Hüttemeier at bygge 2 Hs. Samtidig bygge "Vulcan" i Maribo 2 Hs.
Så nej, det passer overhovedet ikke med udstillingen; det er næppe en kedel fra en af de serier.
Hvor kedlen så stammer fra?
Her må jeg gætte, men det kunne vel være DSB, som selv havde lavet en kedel?
Vel er perioden omkring århundredskiftet ikke lige min stærke side, men senere ses at DSB laver en reservekedel selv på centralværkstederne.