Trafikministere: DSB: Langeskov skal betjenes af regionaltog (Trafikpolitik)
God formiddag!
Det er da mærkeligt, at en for landstrafikken total ubetydelig station kan få næsten alle op ad stolene.
HVIS der havde været en politisk afgørelse om (LÆS), at IC togene SKULLE stoppe ved nævnte station, så havde der også været en politisk diskussion på Christiansborg og ministeren kaldt i samråd om, hvorfor folketingsbeslutningen ikke blev efterlevet. En sådan ændring går IKKE upåagtet hen!!
Det er et lokalpolitisk ønske som også andre mindre byer har haft gennem tiderne, nemlig at de store nationale- og internationale tog skal stoppe, således at de lokale pendlere kan få endnu en af- eller ankomst udenfor regionaltrafikken. Ofte med en begrundelse om, at man ellers ikke vil kunne aflevere/hente børn i daginstitutionerne!!!
Hvis pendlerne i LANGESKOV ønsker betjening som ODENSE eller FREDERICIA, så flyt derhen. Der er både fordele og ulemper ved at bo i en mindre by som pendler, normalt billig husleje/huspriser, men så tilgengæld kun den nødvendige lokaltrafik. Det er et VALG man gør ved at bosætte sig i mindre byer.
Der er problemer nok i forvejen med at få rejsetiden ned i Danmark for IC- og lyntogsforbindelserne, da det for især beboere på mellemstationerne er svært at forstå, at disse forbindelser er mellem de STORE byer (city=by, IKKE landsby) og ikke regionaltrafik.
Og et STOP betyder minus 5 minutter mindre plads og råderum i den tildelte travle kanal for efterfølgende tog.
Med venlig ex talsmand for de faste rejsende ved DSB hilsen
Steffen Dresler
NB: DSB planlæggere er topprofessionelle til deres job med de midler de har stillet til rådighed og Trafikministeren gør det han er ansat til. Og så har sidstnævnte til forskel på mange tidligere, en viden og forstand på jernbanetrafik. Og nej, jeg er ikke medlem af noget parti!
--
Steffen Dresler