Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Er de fatsvage i Langeskov? (Trafikpolitik)

af LasseG, 9/5 2015, 19:03 (3496 dage siden) @ Frank Poulsen

Men jeg mener sagtens det kunne forsvares at lade Ringsted toget fortsætte til Odense.

Problemet er blot at regionaltoget ankommer kort før IC-toget så toget skal overhales i Ringsted og da toget allerede omkring Roskilde er blevet overhalet af Lyn'et vil det nok ikke virke som en attraktiv løsning.

En alternativ løsning kunne man udvidde myldretidstogene Rø 4314(Sg-Kh)/4347(Kk-Sg) til et regulært togsystem hver time. Med det nuværende standsningsmønster (København H - Ny Ellebjerg - Høje Taastrup - Viby Sj. - Borup - Sorø - Slagelse) vil det også blive et semi hurtig togsystem. Problemet er så her at dette togsystem vil skulle overhales i Slagelse af IL lyntogene men Slagelse er dog bedre egnet end Ringsted til dette og derudover kører der kun to IL toge i hver retning Ma-Fr.
Samtidigt kunne man overveje at ved an sådan udvidelse at skærer et IC-stop fra Sorø og Korsør.

En sammenlægning i Odense vil her passe bedst med hurtigtoget til Svendborg da et nyt togsystem som beskrevet ovenfor vil ankomme i minuttal 46 og afgå mod Svendborg i minuttal 53. Det havde naturligvis været bedst hvis det blevet kombineret med regionaltogene mod Fredericia.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder
E-maskinernes sidste tid på Sjælland
E-maskinernes sidste tid på Sjælland

Denne artikel af Henrik Madsen udspringer af en brevveksling vedrørende tenderen til DSB E 978, der i mange år henstod på Godsbanegården. Artiklen fortæller om de sidste E-maskine ture i 1. distrikt og lidt om Kong Frederik den IX´s begravelse.

Læs mere
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak