Statusrapporter - Eksprestunnel, S-tog til Helsingør, M5 (Trafikpolitik)
Der er lige det hvis
Værkstedet/depot ved Nordhavn skal blive
En fast forbindelse H+H
Personligt er jeg mere til effektiv ringforbindelser.
Mig bekendt har "Danmark" for længe siden meddelt at der ikke er plads til fjerntog på Kystbanen, og den "forkromede" HH forbindelse blev dermed lagt i graven, allerede inden den var analyseret færdig.
Derimod kan en enkeltsporet HH-forbindelse med S-tog give "lokal" mening, da den kan forbinde Helsingør og Helsingborg. Ikke mindst hvis den fornuftigt kan forlænges med et par stationer i Helsingborg.Helt elegant bliver det hvis man kan forlænge til et sted i Helsingborg, hvor der er plads til vedligehold af disse "hybrid S-tog" (2- system). Svenskerne vedligeholder, Banedanmark styrer (så kan man ikke give svenskerne skylden for forsinkede tog).
Endnu elegantere ville det være at fjerntogisere S-banen (25 kV, 76 cm perron, ERTMS level 3) og køre regional-/S-tog på tværs af Øresund.
Dobbelte og tredobbelte standarder er af det onde.Mht. fjerntog på Kystbanen: Lad det standse i fx Hellerup, Espergærde, Snekkersten, Helsingør, Helsingborg og videre ind i Sverige.
Hvordan vil du få det til at passe med fjerntog og S-tog på Kystbanen i forhold til køreplanen?
Men jeg ville jo afskaffe S-togene?
Derudover, er det ikke dumt overhovedet at gøre det så kompliceret? De næste S-tog der kommer bliver førerløse og det er måske ikke teknisk muligt at have førerløse S-tog og fjerntog på samme skinner på samme tid?
Den der førerløs ting er opfundet for at sikre S- banen mod onde folk som mig, der vil afskaffe den.
Hvordan kan det være at du vil afskaffe S-banen? Det er vel den mest velfungerende jernbanestrækning? Måske overgået af Metroen.
Afskaffe den i den betydning at jeg vil give den
25 kV~,
76 cm perron,
separere de nu ens fire spor i røret til hurtige og langsomme tog, overføre Kystbane og Hillerød - Køge til hurtige spor.
Hvilken del af det vil ødelægge S-banens præcision?